»»» ILfurlanist 482
Pelizzo riconfermât President de SFF
Te prime sentade, il gnûf Consei al aprove un document a pro dal furlan a scuele
Îr dopomisdì il gnûf Consei gjenerâl de Societât Filologjiche Furlane al à elet il President, confermant Lorenzo Pelizzo.
Dopo vê elet ancje il diretîf, il discors al è tornât su la cuestion dal insegnament dal furlan a scuele e o soi content che al sedi stât aprovât il document che o podês lei chi sot, li che la sostance e je che la Societât Filologjiche Furlane e domande cun fuarce il rispiet e la aplicazion de leç 482/99 in particolâr dal articul 4 (comis 1 e 2) pal insegnament dal furlan a scuele.
Cun chest document si sclarìs cuale che e je la posizion uficiâl de SFF.

Ve chi in anteprime il test de mozion aprovât ae unanimitât:
Daspò la notizie de propueste par une leç di suaze sul aprendiment/insegnament dal furlan – metude adun de Comission pai obietîfs didatics costituide dentri tal Osservatori regionâl de lenghe e de culture furlanis (OLF) e po dopo cjapade de Agjenzie regjonâl de lenghe furlane (ARLeF) – traviers i mieçs di comunicazion, cjarte stampade e sîts internet in particolâr, si è tornade a impiâ la cuestion dal furlan a scuele.
La Societât Filologjiche Furlane e je la istituzion regjonâl che, salacor plui di cualsisei altri ent o associazion, fin dal inviâsi des sôs ativitâts – duncje une vorone prime des normis statâls di pupilance des lenghis autoctonis – si è impegnade a pro di un slargjament inte scuele dal patrimoni culturâl e linguistic dal furlan. A titul di esempli, a puedin valê: la istituzion, tai agns Cuarante, dai prins cors di culture par insegnants, i concors di diviers gjenars pai fruts des scuelis, la produzion di svariâts materiâi didatics, lis tantis publicazions ce pai students ce pai insegnants, par no fevelâ po dopo des consulencis, de istituzion di un setôr di documentazion scolastiche te Biblioteche dal sodalizi e di une Comission scuele o ben, plui in gjenerâl, di dutis lis formis di colaborazion intiessudis cui organisims scolastics.
Stant il sfuarç di difindi e di promovi la marilenghe ancje midiant lis istituzions scolastichis, la Societât Filologjiche Furlane – là che tra l’altri a operin oms e feminis che dispès a vegnin propit dal mont de scuele – no pues che augurâsi e domandâ cun fuarce ai orghins regjonâi che a ’nd àn competence la metude in vore de leç statâl 482/1999, in particolâr i comis 1 e 2 dal articul 4, là che si dîs, in sostance, che l’aprendiment de lenghe minoritarie al à di jessi sigurât traviers il percors de scuele dal oblic.

Cun chê stesse fuarce, la Societât Filologjiche e racomande ai orghins competents, prin di dut e sore dut, la massime informazion e trasparence tai confronts di ducj i sogjets – istituzions, uficis, insegnants, gjenitôrs – in relazion al pês, in tiermins di risorsis umanis e economichis, che la aplicazion de leç e domandarà.
I vûl fate clarece, in altri peraulis, su cui al à di fâ ce e, cuestion di no pôc cont, cun cuâi mieçs. Se e je vere che par rivâ al obietîf stabilît de leç 482/1999 a coventin un numar suficient di insegnants formâts come cu va, materiâi didatics e, plui in gjenerâl, la disponibilitât e il coinvolziment di cetancj sogjets – scuelis, Universitât, Ufici Scolastic Regjonâl, comissions e vie indenant – i vûl metût jù in prime istance un plan di lavôr un grum in detai e cun cifris precisis. La Societât Filologjiche Furlane, in sumis, tal confermâ la sô responsabilitât e il so impegn a pro de valorizazion e de promozion dal patrimoni culturâl e identitari furlan, e domande clarece, prudence e bon sens ancje in cheste ocasion, fondamentâl pal avignî de nestre lenghe. O declarìn, par concludi, la nestre intenzion di continuâ a fâ dut ce che al è pussibil par contribuî a inviâ la metude in vore des normis statâls di pupilance de lenghe furlane e par fâ capî ai furlans – par nassite o ben par elezion – che studiâ il furlan e par furlan nol è un limit, ma une grande ocasion di cressite culturâl e inteletuâl.

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